Header widget area left
Header widget area right

Transurb, de peste 10 ani o poveste despre management dezastruos și nepăsare!

Stanga George
0 comentarii
Uncategorized

Săptămâna trecută am susținut o conferință de presă la sediul PNL Galați în cadrul căreia am discutat despre situația de la Transurb. Subiectul este unul care ne privește pe toți, fie că circulăm sau nu cu transportul în comun, deoarece această societate este susținută din banul public.

Transurb este, probabil, exemplul cel mai elocvent de management defectuos, de politizare excesivă la nivelul conducerii unei instituții publice și de nepăsare față de cetățeni. Transportul în Galați a devenit un calvar în cei peste 10 ani de când doamna Genica Totolici este directoarea societății de transport în comun. Doamna Totolici este exponentul a cum nu ar trebui să arate un management de societate locală de transport.

De ce spun dezastru managerial? Datele spun acest lucru. Spre exemplu, în 2015 încasările din bilete au fost în valoare de 14.591.271, în vreme ce cheltuielile cu salariile au fost de 21.377.604, adică aproape 7 milioane mai mult decât încasările. Salariile au însumat peste 21 de milioane, în condițiile în care în martie anul acesta, angajaţii au protestat spontan, cerând urgentarea încheierii noului contract colectiv de muncă. În același timp, banii se duc către autobuze second-hand, mașini care ar trebui mai degrabă trimise la REMAT decât să fie pe străzile orașului.

Galațiul este unul dintre municipiile cele mai importante din România, dar cu toate acestea la capitolul transport public, grație, hai să spunem, incompetenței și proastei gestiuni a activităţii societății Transurb, este mult în spatele unor alte orașe din țară, care nu au nici posibilităţile financiare ale Galaţiului și nici populația acestuia. Bârladul a privatizat transportul în comun, Braşovul a modernizat prin fonduri europene întregul sistem (staţii, sistem ticketing, etc.), iar Alba a primit premiul pentru cel mai bun sistem de transport în comun din Europa.

De ce Transurbul nu a accesat fonduri europene pentru modernizarea parcului auto? Pentru că nu s-a vrut. Doamna Totolici este mulțumită să primească bonusuri, să primească prime, însă nu o interesează să dezvolte societatea pe care o conduce.

Care este strategia pe care o are Transurb în privința transportului în Galați? Am pus de multe ori această întrebare dar nu am primit nici până astăzi vreun răspuns, chiar dacă sunt consilier local. De câteva luni suntem în situația de-a dreptul ridicolă, în care autobuze de 50 de persoane trebuie să circule pe străduțe înguste pentru a asigura transportul cetățenilor. Nimănui de la Transurb nu i se pare anormală situația. În loc să se achiziționeze minibus-uri, cei de la Transurb își văd de vacanța de vară.

Doamna Genica este foarte cumsecade când vine vorba de acordarea subvențiilor pentru Transurb de către Consiliul Local, răspunde tuturor consilierilor. Însă când nu are vreun interes, tratează cu indiferenţă solicitările consilierilor. Cel puțin, eu am pățit acest lucru – am solicitat o serie de răspunsuri din partea Transurb cu privire la fundamentarea tarifului stabilit pentru Transurb.

Lipsa de viziune a conducerii, rutina și senzația că orice s-ar întâmpla, cei care taie și spânzură azi în Transurb vor rămâne pe veci, sunt câteva dintre explicațiile catastrofei şi colapsului în care se găsește transportul în comun din municipiu.

Comments are closed.