Header widget area left
Header widget area right

Primăria vrea să cumpere autobuze eco, deși nu sunt bani pentru mentenanța actualului parc auto al Galațiului

Stanga George
0 comentarii
Comunicate

O situație ridicolă s-a întâmplat în această săptămână în Consiliul Local Galați, care nu aș vrea să fie trecută cu vederea foarte ușor, deoarece ea poate avea un impact negativ asupra gălățenilor. Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local al municipiului Galați din data de 24 aprilie a figurat un proiect care făcea referire la achiziția de către Primăria Galați a unui număr de 50 de autobuze hibrid. Coaliția PSD – ALDE a votat, așa cum știe mai bine, la comandă, fără a fi interesată de impactul unei asemenea decizii asupra gălățenilor.

Consilierii PNL au votat împotriva acestui proiect, ei exprimându-și în cadrul ședinței nemulțumirea față de această achiziție. De ce au fost aleșii PNL împotriva proiectului? Sunt mai multe considerente.

1) Anul trecut a fost depus un proiect de hotărâre pentru modificarea H.C.L. nr. 270/31.05.2017 privind achiziționarea a 20 minibuze și 50 de autobuze medii noi Euro VI. La aproape un an distanță, primarul și cei din PSD s-au răzgândit și au schimbat proiectul, introducând autobuzele hibrid. Care e raționamentul? Cu siguranță nu este cel financiar, deoarece autobuzele hibrid sunt mult mai scumpe în comparație cu cele Euro VI, iar costurile de întreținere sunt, de asemenea, mult mai mari.

2) Argumentul privind reducerea poluării. Sunt de acord că un oraș curat e un oraș mai sănătos, însă, atunci când este folosit acest argument, haideți să ne uităm și la ce este în jurul nostru. În primul rând, la ora actuală parcul auto al României are o vechime medie de aproximativ 13 ani. Al doilea aspect care trebuie avut în vedere ține de ce se întâmplă în alte locuri din România. Doar în câteva orașe mari din România, cum ar fi București, Cluj sau Sibiu, s-a discutat despre autobuze electrice sau hibrid. Însă, îi recomand primarului Pucheanu să aibă în vedere și ce achiziții fac alte orașe din România. Îi dau exemplul Bucureștiului, acolo unde edil este o colegă social-democrată a domnului Pucheanu. În București se vor achiziționa 400 de autobuze Euro VI, nu hibrid, nu electrice. Așadar, de ce vrem noi să fim cu moț?

3) Galațiul are nevoie de autobuze acum, nu peste ani de zile. În loc să luăm 50 de autobuze hibrid stau și mă întreb de ce nu achiziționăm 100 de autobuze Euro VI? Știe cineva care e diferența? A existat o analiză din acest punct de vedere?

Situația transportului local din Galați este una care nu mai poate fi neglijată de autoritățile locale. Însă, atunci când se caută soluții, când se fac proiecte trebuie avută în vedere și realitatea gălățeană. Să fim realiști: Primăria Galați nu are fonduri să susțină întreținerea actualului parc auto. Vă puteți imagina cam cum ar arăta întreținerea unor autobuze electrice sau hibride de primăria condusă de domnul Pucheanu? Vă garantez că, la prima defecțiune, autobuzele vor fi scoase din uz pe motiv că nu sunt bani pentru repararea acestora.

Un alt lucru despre care nu au vorbit cei din PSD a fost următorul: costuri mai mari de întreținere a autobuzelor înseamnă cost mai mare pentru bilete. Adică, gălățenii vor trebui să plătească mai mult pentru transportul local pentru a-i susține ideile năstrușnice ale domnului Pucheanu.

Așadar, sper ca într-un final să realizeze și domnul Pucheanu cât de inoportună este achiziția unor autobuze hibrid la ora actuală în Galați, când un raport net superior calitate – preţ poate fi obţinut prin achiziţionarea unui număr mai mare de autobuze moderne. PNL va monitoriza modul în care va evolua această licitație, dacă ea va fi dusă până la capăt.

Comments are closed.