Header widget area left
Header widget area right

Prima ședință extraordinară a Consiliului Local Galați. Concluzii și semne de întrebare

Stanga George
0 comentarii
Uncategorized

Noua administrație a Galațiului a început cu plata unor cheltuieli moștenite din mandatul anterior. Nu este deloc cel mai strălucit mod de a începe un mandat. De fiecare dată ne-am obișnuit ca la început de mandat să plătim ce au lăsat predecesorii în urma lor. Ar fi cazul ca această obișnuință să se termine, iar Galațiul să o ia odată de la zero sau să fie pe plus la finalul unui mandat.

Ședința extraordinară de marți a însemnat alocarea a nu mai puțin de 10 milioane de lei pentru apă caldă și transport. Este o sumă exorbitantă, însă de plata ei depindeau cele două servicii. În privința plății pentru apă caldă, decizia pe care Consiliul Local a votat-o s-a referit la acoperirea unei pierderi pentru două luni, aprilie – mai 2016, în valoare de 3.775.767 lei. Am votat această sumă, deoarece gălățenii nu trebuie să sufere din cauza administrației anterioare și a diferendelor politice, însă este singura dată când votăm o asemenea decizie.

În cazul Transurb am avut de a face, încă o dată, cu o situație complicată, lăsată de vechea administrație. Ne-am trezit la început de mandat că trebuie să plătim o compensație de peste 6.404.199,51 milioane de lei rezultată în urma unui audit tehnico – economic efectuat de firma Pricewaterhouse Coopers. Decizia de a vota sau nu o asemenea compensație nu avea alt răspuns decât acela de a fi favorabil, deoarece Transurb are nevoie ca de aer de această sumă de bani. Singurul lucru pozitiv este acela că va fi realizată în două tranșe, însă și așa, diferența pe care municipalitatea trebuie să o plătească este exorbitantă.

Acestea au fost principalele două decizii luate de Consiliul Local în prima sa ședință extraordinară. Însă, pe lângă partea de prezentare, sunt o serie de probleme pe care le-am ridicat în cadrul ședinței și la care încă aștept un răspuns.

Prima ar fi legată de fundamentarea pentru tariful stabilit pentru Transurb, în condițiile în care tariful per kilometru al unui autocar din 2012 – 2013, este de 4,5 – 5,2 RON /km plus TVA. În Galați ni s-a fixat un tarif mai mare decât cel pe care îl plătesc acest tip de vehicule, în condițiile în care diferența între gradul de confort este incomensurabilă.

Un alt lucru pe care aș dori să îl văd, dar în același timp și gălățenii, este raportul de audit întocmit de PwC pentru Transurb. Plătim compensații, însă măcar să vedem și noi documentul care a stat la baza acestor compensații.

Pentru perioada următoare, în privința Transurb, dar și Calorgal, trebuie stabilite de către municipalitate planuri de dezvoltare și modernizare. În mod special, la Calorgal, deoarece vara este scurtă, iar din septembrie – octombrie începem să ne punem semne de întrebare legate de ce vom face la iarnă cu căldura, dar și cu apa caldă.

Suntem la început de drum, însă avem multe de recuperat. Alături de colegii mei din PNL, care vă reprezentăm în Consiliul Local, vom face tot ce ne stă în putință să vă apărăm interesele. Vă voi prezenta, de fiecare dată când situația o impune, ce se întâmplă în administrația gălățeană. Aștept de la dumneavoastră, gălățenii, să îmi fiți alături, să veniți cu sugestii și întrebări pe care să le adresez în cadrul ședințelor de Consiliu.

Doar împreună putem schimba Galațiul!

Comments are closed.