Header widget area left
Header widget area right

Interpelare: Situația centurilor ocolitoare ale municipiilor Galați și Tecuci

Stanga George
0 comentarii
Comunicate

Adresată: Domnului Alexandru-Răzvan CUC

                  Ministrul Transporturilor

Obiectul interpelării: Situația centurilor ocolitoare ale municipiilor Galați și Tecuci

 

Stimate domnule ministru,

Vă supun atenției două obiective de infrastructură rutieră necesare județului Galați și care pot contribui la dezvoltarea economică a acestuia, dar și la o degrevare a traficului din marile municipii ale județului, contribuind astfel la o reducere a poluării care există la ora actuală.

Primul proiect pe care vi-l supun atenției este cel privind centura municipiului Galați. În acest caz, vorbim despre singurul mare municipiu al României care nu beneficiază încă de o asemenea variantă rutieră ocolitoare. La ora actuală, centura ocolitoare a Galațiului este reprezentată de un drum improvizat, care pe mai întreaga sa desfășurare are doar o singură bandă pe sens, făcând astfel traficul un calvar pentru șoferi, mai ales pentru cei cu tiruri.

Despre proiectul centurii ocolitoare a Galațiului se discută de mai bine de 10 – 15 ani, însă lucrurile nu au mers niciodată mai departe. În acest moment, centura ocolitoare a Galațiului este încă la nivel de studiu de fezabilitate. În lipsa unei infrastructuri rutiere adecvate se ajunge în cazul în care investitorii nu doresc să mai investească în Galați. Primul lucru asupra cărora se opresc investitorii atunci când vin în Galați este cel reprezentat de infrastructură.

În același timp, în toate orașele mari din România, precum și în orașele occidentale, principalul obiectiv al autorităților este acela de a degreva traficul, de a reduce poluarea din interiorul acestora. În municipiul Galați, marea majoritate a șoferilor aleg să traverseze orașul, ceea ce face ca poluarea și traficul să fie problematice.

Un al doilea proiect pe care vi-l supun atenției este centura ocolitoare a Tecuciului, cea care pare a fi un proiect fără de sfârșit. În acest an, însă, ar trebui să se încheie lucrările, deși primul termen de finalizare ar fi trebuit să fie anul 2013, iar cel de-al doilea 2016. Ambele s-au ratat. Data estimată de către CNAIR este luna iunie 2017, însă în teren lucrurile se prezintă destul de problematic, fiind realizat proiectul doar în proporție de 30%. Acest lucru înseamnă că în 4 luni de zile lucrările ar trebui finalizate.

Polul dezvoltării din România nu trebuie să fie concentrat doar într-o anumită regiune, iar proiectele de infrastructură nu trebuie să fie concentrate în jurul doar a unor județe. Pentru ca România să se dezvolte uniform sunt necesare investiții în infrastructură în toate regiunile și în toate județele țării.

Domnule ministru, asigurându-vă de întreaga considerație, vă doresc să îmi transmiteți planurile pe care ministerul pe care îl coordonați le are în privința celor două proiecte de infrastructură rutieră din Galați și măsurile pe care intenționați să le luați, astfel încât acestea să fie finalizate.

Solicit răspuns scris/oral conform Regulamentului Senatului.

 

Comments are closed.